DIETA ZGODNA Z GRUPĄ KRWI.

Zainspirowana bardzo ciekawą publikacją dr. Petera J. Dadamo postanowiłam wgłębić się w tematykę niedawno bardzo popularną, dotyczącą diety zgodnejz grupą krwi. Materiały na ten temat są dosyć obszerne, ale właściwie mało konkretne, odnosząc się więc do źródła mojego zainteresowania przeczytałam kilka książek wymieniownego wyżej autora i biorąc pod uwagę moje doświadczenia oraz ogólną wiedzę dietetyczną doszłam do wniosku, że dieta dostosowana do grupy krwi jest rzeczywiscie warta uwagi. W każdym przypadku jest to dieta pełnowartościowa, nie ma więc prawa wprowadzić zamętu metabolicznego w organizmie. Selekcjonuje ona produkty spożywcze opierając się na faktach pochodzenia człowieka oraz etapów rozwoju poszczególnych grup krwi.
Różnice w grupie krwi mogą odzwierciedlać zdolność człowieka do przystosowania się do różnych wyzwań środowiskowych, które wywarły wpływ na system trawienny i immunologiczny.
Osoby reprezentujące poszczególne grupy krwi noszą w sobie pewien kod dotyczący metabolizmu, a także osobowości.Niepodwarzalnym faktem jest korelacja pomiędzy predyspozycjami układu nerwowego (więc i osobowości) z funkcjonowaniem na przestrzeni całego życia układu pokarmowego i przemiany materii. I tak według tej zasady:
Grupa krwi 0: to osoby o odpornym układzie pokarmowym i nadaktywnym układzie odpornościowym, są typowymi zjadaczami mięsa, odporność na stres buduje u nich intensywna aktywność fizyczna. Dla zachowania szczupłej sylwetki potrzebują szczególnie owoców morza, czerwonego mięsa, kapusty włoskiej, szpinaku i brokułów. Zdecydowanie powinny unikać glutenu, kukurydzy, soczewicy, brukselki i kalafioru.
Grupa krwi A: to osoby o wrażliwym układzie pokarmowym i dosyć dużą tolerancją odpornościową. Osobowościowo są stworzone do osiadłego trybu życia, najlepszym czynnikiem uodparniającym na stres jest dla nich uspokojenie, medytacja, rozciąganie, oddech. Produkty wskazane w szczególności to:oleje roślinne, produkty sojowe, warzywa, ananas. Powinny unikać: mięsa czerwonego, nabiału, pszenicy w nadmiarze.
Grupa krwi B: to osoby o silnym systemie immunologicznym oraz tolerancyjnym układzie pokarmowym. Najlepiej funkcjonują przy równowadze aktywności fizycznej i umysłowej, najlepiej odreagowują stres poprzez twórczość. Jako jedyna grupa krwi mogą w pełni korzystać z dobrodziejstw nabiału. Powinny unikać: kukurydzy, roślin strączkowych, orzeszków ziemnych, gryki, sezamu. Wskazane produkty dla nich to: zielone warzywa, mięso, jaja, produkty mleczne, lukrecja.
Grupa krwi AB: to osoby o wrażliwym układzie pokarmowym i zbyt tolerancyjnym sysytemie odpornościowym, bardzo łatwo przystosowują się metabolicznie do warunków żywieniowych. Najlepszym sposobem na łagodzenie skutków stresu są dla nich duchowe przeżycia przy umiarkowanej aktywności fizycznej. Produkty wskazane szczególnie to: tofu, owoce morza, produkty mleczne, zielone warzywa, ananas. Te przeciwwskazane w dużych ilościach to: czerwone mięso, nasiona i pestki, kukurydza, gryka i pszenica.
Każda grupa krwi posiada własną "mapę" produktów zalecanych i tych, które powinno sie spożywać okazjonalnie, "mapa" ta również odzwierciedla osobowość danej grupy, daje więc odpowiedź na wiele pytań dotyczących prblemów z emocjami i możliwych chorób w zakresie metabolizmu i zaburzeń odporności.
Wszystkich, którzy chcieliby poznać swoją indywidualną mapę zgodną z grupą krwi zapraszam na wizytę. Indywidualny jadłospis dostosowany do grupy krwi na 14 dni, wraz z zaleceniami i pomiarem wskaźników metabolicznych to koszt 200 zł. Sama dieta indywidualna w wersji online: 150zł.
Zapraszam:)